The Dark Eye
Drakensang: The River of Time

THE DARK EYE - od klasycznego systemu RPG do cRPG.

THE DARK EYE - od klasycznego systemu RPG do cRPG
Drakensang oparty jest o klasyczny system RPG - The Dark Eye (Das Schwarze Auge), który zdobył niesamowitą popularność w Europie. Seria Drakensang to największe produkcje z universum The Dark Eye. Pierwsza część miałą premierę w 2008 roku i powstawała 3 lata, z udziałem ekspertów i autorytetów systemu The Dark Eye. Scenariusz obu części opracowywany był przez grupę autorów oryginalnego systemu i dodatków.

SYSTEM RPG I LICENCJA:

WDROŻENIE SYSTEMU DO GRY KOMPUTEROWEJ

THE DARK EYE - od klasycznego systemu RPG do cRPG
Drakensang wzbudza ogromne zainteresowanie fanów gatunku nie tylko dlatego, że tkwi korzeniami w tak kultowych pozycjach, jak Baldur’s Gate, czy Icewind Dale, przenosząc ducha tych gier we współczesne czasy. W stronę producentów spoglądały więc nie tylko oczy fanów gatunku RPG, ale także ogromne rzesze miłośników TDE/DSA. Developerzy zdawali sobie dobrze sprawę, jak wielka odpowiedzialność spoczywała na ich barkach i w związku z tym dopracowywali produkt na wielu różnych płaszczyznach. Przejawem tego były testy, których wyniki pomogły określić ostateczny kształt rdzenia rozgrywki.
W związku z implementacją systemu TDE/DSA do gry komputerowej, developerzy przeprowadzili rozbudowane testy. Skupiły się one na trzech grupach ludzi. Pierwszą z nich stanowili gracze doskonale znający system DSA. Grupa druga była przeciwieństwem pierwszej, gdyż jej skład obejmował osoby, które nigdy nie miały bezpośredniego kontaktu z tym systemem – jak i klasycznymi, „papierowymi” RPG. Ostatnią zaś grupę tworzyli zwykli gracze. Doświadczenie rozpoczynało się od skomplikowanego projektu, który uwzględniał wszystkie podstawowe zasady TDE/DSA – beta-wersji gry obłożonej ogromną ilością statystyk, współczynników i zależności. Następnie, zgodnie z uwagami testujących grup, szlifowano ten projekt, wykluczając (bądź przerabiając) z niego rzeczy, które niepotrzebnie komplikowały sprawę i zbytnio odsuwały uwagę od gry. Korekty trwały aż do momentu, w którym wszystkie grupy mogły czerpać przyjemność ze swobodnej zabawy z grą, przy jednoczesnej aprobacie „systemowego rdzenia”
UWAGA! Nasza strona korzysta z plików cookies. Potrzebne są one do celów statystycznych oraz aby dostosować stronę do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Użytkownik ma możliwość zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.X